loading...

TikaMod

عمومي

بازدید : 319
سه شنبه 21 بهمن 1399 زمان : 15:27

کولرهای گازی مورد استفاده ی عموم نیاز به شارژ گاز دوره ای دارند. تابه حال شنیده اید که میگویند شارژ کولرها باید توسط متخصصین انجام شود؟ در ادامه به دلایل این که چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید میپردازیم.

چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید؟
کولرهای گازی مورد استفاده ی عموم نیاز به شارژ گاز دوره ای دارند. تابه حال شنیده اید که میگویند شارژ کولرها باید توسط متخصصین انجام شود؟ در ادامه به دلایل این که چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید میپردازیم.
کولرهای گازی که مورد استفاده ی مردم در محیط های کاری و یا منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، برای انجام صحیح عمل خود، از گاز فریون استفاده می نمایند. اگر حجم موجود این گازها در دستگاه های سرمایشی پایین بیاید، دستگاه سرمایشی شما توان خودش برای خنک سازی محیط را از دست می دهد. نوع گازهای فریونی که مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است که؛ R22 ، R410A و R407 A باشد. برای این که مشکلی برای سیستم سرمایش شما پیش نیاید، لازم است که میزان حجم گاز کولرگازی خود را تحت نظر داشته باشید و در صورت نیاز به شارژ آن اقدام نمایید. باید در نظر داشته باشید که این کار باید توسط یک متخصص صورت پذیرد، در غیر این صورت ممکن است کولرگازی شما آسیب جدی و جبران ناپذیری ببیند.


دلایل اصلی که چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید
کم شدن حجم گاز کولرگازی شما، ممکن است به دلیل نشتی گاز کولر گازی شما باشد. در این شرایط، باید حتما کولر گازی شما توسط یک فرد متخصص و مجرب بررسی شده تا ضمن انجام شارژ گاز به صورت صحیح و استاندارد، متخصص سلامت وسیله ی سرمایشی شما را نیز بررسی کرده و در صورت نیاز به رفع خرابی و تعمیر آن بپردازد. حتی ممکن است نیاز باشد قطعه ای را نیز تعویض کنید. به همین دلیل است که گفته می شود چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید.
اکثر کولر های گازی با گاز R22 کار کرده و عمل سرمایش را انجام می دهند. این امکان نیز وجود دارد که بعضی از کولر های گازی با مدل دیگری از گاز فریون کار کنند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی تعویض گاز کولر گازی ممکن است توسط روش های غیر مستقیم دیگری قابل انجام باشد. برای مثال می توان به عوض کردن روغن دستگاه اشاره کرد. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود و شما به راحتی متوجه خواهید شد چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید.

شارژ انواع کولرگازی
کولر هایی که با گاز R22 کار می کنند متفاوت تر از گاز R410A شارژ می شوند. در گاز R410A شرایط پیچیده تر است. این گاز از ترکیب شدن دو گاز دیگر R125 و R32به وجود می آید که این دو گاز به نسبت های 50 به 50 در سیستم سرمایشی وجود دارند. هنگامی که گاز موجود در کولر گازی کم می شود، شما به درستی نمی توانید تشخیص دهید که میزان کدام یک از این گازها کاهش یافته است. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. همچنین اگر وارد کردن گاز به دستگاه اشتباه صورت گیرد یا به درصد اشتباهی وارد سیستم شود، این مسئله قطعا به سیستم کولر شما آسیب وارد می کند و در صورتی که حجم گاز کولر گازی بیشتر از پانزده درصد کم شده باشد و شما اقدام به شارژ گاز کولر خود نمایید، علاوه بر این که کولر شما کارایی خود را از دست می دهد و نمیتواند مثل گذشته به خنک کردن محیط بپردازد، دچار فاسد شدن روغن کولر گازی می شود و همچنین به مرور، کمپرسور کولرگازی شما آسیب جدی خواهد دید.


چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید
شارژ گاز R410A حتما باید به صورت مایع باشد.(سر و ته بودن کپسول منظور است) همچنین این گاز، فشار بیشتری نسبت به گازهای دیگر دارد. یک دلیل دیگر برای این که چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید. این کار بسیار حساس و دقیق است.

لوازم مورد نیاز برای تعویض گاز کولر گازی
برای تعویض گاز کولر گازی، به لوازمی نیاز می باشد که متخصصین این وسایل را همراه خود دارند. این لوازم شامل:
- یک پمپ خلا با قدرت 4/1 اسب بخار
-مجموعه سنج منیفولد
-خنک کن

حالات شارژ کولر گازی
برای شارژ کولر گازی سه حالت وجود دارد:
1. هنگامی که کولر گازی را به تازگی نصب کرده اید.
2. کولر گازی شما به طور کامل و بنا به هر دلیلی تخلیه گاز شده است.
3. کولر گازی تنها به شارژ مجدد نیاز دارد و تنها قسمتی از حجم گاز از دست رفته است.


پیشگیری از نشت گاز کولر گازی
روش های رایج شارژ کولر گازی
سه روش رایج نیز در شارژ گاز کولر گازی وجود دارد. با نگاهی معمولی به انواع حالات شارژ گاز کولر ها و همچنین روش های شارژ، متوجه خواهید شد که حتما به حضور یک متخصص نیاز دارید و چرا نباید شارژ گاز کولرگازی را خودتان انجام دهید.
روش های رایج در شارژ گاز کولر گازی عبارتند از:
-شارژ گاز وزنی با ترازو
-شارژ گاز آمپری
-شارژ گاز به وسیله ی گیج مانوفیلد و جدول دمایی

منبع:
https://tahviehgostarraga.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 64
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 9498
  • بازدید سال : 11866
  • بازدید کلی : 2981825
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی